Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
18 bruger(e) er online (13 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 18
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Mine erfaringer med en 15kHz LCD skærm

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 Einherje Udgivet: 09-05-2019 12:14
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 14-06-2009
Fra: 2765 Smørum
Mine erfaringer med en 15kHz LCD skærm
Jeg har på det seneste gået og vejet en scandoubler op imod at forsøge at anskaffe en LCD-monitor som understøtter et 15kHz analogt RGB-signal.

I sidste ende fandt jeg en NEC MultiSync EA192M til 330 kroner inkl. fragt - og mine erfaringer har været gode.

Nedenfor kører jeg WB Classic i 640x480 (productivity screen mode). Idet jeg starter et spil op, skifter skærmen selv over i PAL:

_MSC_CLICK_TO_OPEN_IMAGE

_MSC_CLICK_TO_OPEN_IMAGE

Som udgangspunkt benyttede jeg først en gammel RGB til VGA adapter jeg havde liggende. De fleste af disse du køber i dag, er desværre udstyret med DB25 stik som er modificeret til DB23. Grim løsning:

_MSC_CLICK_TO_OPEN_IMAGE

_MSC_CLICK_TO_OPEN_IMAGE

Derfor fik jeg en fyr fra Amibay til at lave mig nedenstående kabel, idet han har indkøbt et større parti af ægte DB23 stik.

_MSC_CLICK_TO_OPEN_IMAGE

Kablet giver lige lidt ekstra til æstetikken, men selv om det er både skærmet og med buffer, oplever jeg ikke en mærkbar forskel i billedkvaliteten i forhold til adapteren.

For de interesserede er skærmen købt fra "billige-laptops" på eBay, som dengang havde tre skærme på lager. VGA adapteren kan fås hos stort set alle Amiga-forhandlere, mens kablet er rekvireret via denne tråd på Amibay.

----------------
Escom A1200 m. Blizzard 1230 Mk-III (68030@50MHz, 68882@50MHz, 16 MB RAM)

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.