Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
17 bruger(e) er online (14 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 1
Gæster: 16
copyright_inc, mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    AmigaOS-lignende projekter
         Raspberry Pi

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 CBMFreak Udgivet: 06-01-2015 10:04
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Raspberry Pi
Hej.

Jeg har overvejet forskellige tilgangsvinkler til at lave en Amiga Pi Computer...

Jeg har 2 stk model B og planlægger at putte den ene ind i kabinettet til mit USB amiga tastatur og på den måde lave en slim amiga NG.

Jeg har så kigget på flg, muligheder

og vil høre om der er nogle af jer der har prøvet disse eller på anden vis har erfaringer med disse muligheder og eventuelt kender til andre muligheder eller om der skulle være nogle som generelt har kommentarer, ris og ros, forslag m.v. :) ?

( yes, har godt læst om amiga pi drive :) )

mulighed 1: Linux med automatisk opstart af UAE.

mulighed 2: AEROS til Raspberry Pi.

Gruer også lidt hvad angår hardware understøttelse, mulighed 1 virker til at have ok antal drivere, det er nok værre med mulighed 2

...

hvad angår mulighed 1 så har jeg overvejet en variant..

at have en minimal linux på et 32 MB MMC kort sammen men en eller flere ADF filer som så autobooter i UAE

Men jeg ved ikke om der er en linux version til Pi som både kan være på et 32 MB MMC kort og samtidig have plads til en lille bitte linux distro

jeg har ikke fundet en endnu men til x86 findes denne...

https://pipedot.org/story/2014-10-03/friday-distro-slitaz-linux

komplet linux MED x windows på kun 30 MB

http://superuser.com/questions/130457 ... nux-fits-on-a-floppy-disk

linux distroer som kun fylder 1,44 MB (floppy disketter)

Så jeg tænkte at noget lignende måtte kunne findes til pi ?

EDIT :

http://news.softpedia.com/news/piCore ... Raspberry-Pi-429677.shtml

En linux til pi MED X Windows på KUN 5 MB!!

Perfekt til UAE og helt i Amigaens ånd

( selvom det dog er næsten dobbelt så meget som de 3 x 880 kb som WB 1.3 brugte :) )

EDIT 2 :

Ser ud til et non-gui image fylder 9 MB, det skulle nemt kunne være på et 32 MB MMC kort sammen med de øvrige stykker software og data :)

EDIT 3 :

Kunne være nice at koble en pi på en klassisk amiga og så bruge dens hdmi output, netværks (internet og lan) + USB funktioner samt benytte den som pi drive / floppy disk SD kort emulator!
 copyright_inc Udgivet: 05-02-2015 16:17
Jeg bor her
Medlem siden: 16-07-2004
Fra: viby j (aahus)
Re: Raspberry Pi
hej vil lige gøre opmærksom på der en en ny powerfuld vers af Raspberry Pi ude nu og der vil komme en gratis win 10 til den

ny vers af pi

----------------
Conclusion:Will Paula meet the blitter of her dreams? Will Akiko ever get together with Fat Agnus? And what is the mysterious PCMCIA Corporation planning in their corporate headquarters at 68030 DMA Drive? Tune in next week.
FTP pm for adgang

Trez Udgivet: 06-02-2015 18:02
Webmaster
Medlem siden: 11-03-2003
Fra: Midt i mørket
Det er en ret interessant maskine til prisen.

Der er selvfølgelig ikke så høj en clockfrekvens på den, så jeg går ud fra, at den ikke vil være så effektiv til mange emulatorer. Jeg har i hvert fald ikke oplevet så stort et boost på baggrund af flere kerner. Men alt andet lige må den vel køre Amiga-emulatorer hurtigere end den gamle. Om ikke andet så når det bliver muligt at køre WinUAE.

----------------
Tjek også www.geekculture.dk

CBMFreak Udgivet: 13-02-2015 14:33
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
De er godt nok den "gamle" model B jeg har. Har overvejet om man skulle have fat i den nye version og bruge den i stedet da det ville give bedre emulator muligheder....

Win 10 og WinUAE ville ikke være gode til dette projekt, da de vil kræve for mange system ressourcer...

Men UAE skulle være ret ligetil at få til at køre på en Pi.

På den anden side så kunne en kombination af Amiga projekterne til internet adgang via og floppy emulator via Pi også være en interessant mulighed.
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.