Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
18 bruger(e) er online (10 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 18
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    Hyggesnak
         Har brug for hjælp til ikke relateret amiga stuff

(1) 2 »
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 brostenen Udgivet: 30-05-2015 17:22
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Har brug for hjælp til ikke relateret amiga stuff
Hej alle.
Det er efterhånden en del år siden jeg har rodet med amigaer og faktisk efterhånden haft gang i mit login til dette site.
Jeg er flyttet en del væk fra Amigen, og begyndt at rode med pc. Ikke hvilken som helst pc, men retro hardware, nøjagtig som classic amiga. Ikke at jeg har noget mod amiga, men valget er lige så stille faldet på pc op til og med 1999.
Tro mig. Det er en langt sværre hobby at finde dele til her indenfor riget's grænser. Hvad i sig selv er det jeg lægger utrolig stor vægt på. Jagten på hardware, og naturligvis alt den viden der fulgte med hvad kompatibilitet og opsætning angår. Det som var pc'en ulemper i forhold til den dejlige Amiga. Jeps!!! (fucking meget viden, svært at udtømme for nye spændende problemstillinger og spørgsmål hertil)

Men.... Jeg er på udkig efter folk der har denne hobby som jeg. Samme passion, og alt det der som følger med. Og det eneste sted jeg overhovedet kan komme i tanke om at der skulle være nogen der kender andre eller selv har samme hobby som jeg (naturligvis går jeg ud fra at amiga også er inkluderet i folks samlinger), er folk her inde fra på amigadk. Hmmmmm... Jeg søger folk fra Aalborg. Men jeg regner ikke med at det overhovedet er muligt at finde folk med samme passion for hardware (ikke at spille, men hardwaren) uden for københavn, går jeg ud fra at jeg er den eneste ene i hele Aalborg. Men nu spørger jeg her inde, da jeg ved at folk faktisk mener, benytter og interesserer sig for gammelt hardware. Det er jo lidt skod at se alle de der typiske kommentarer som "Ønsker mig tiden tilbage" og alle de der andre, og når det kommer til stykket og folk bliver tilbudt den faktiske hardware. Ja så rynker folk næse og melder at de kun interesserer sig i spil på lorte-dos-fucking-box.

Håber ikke dette ses for meget som at jeg forsøger at gå ind over amigaen her. Men jeg ved simpelthen ikke hvor jeg ellers skal spørge og søge efter mennesker der rent faktisk benytter gammelt hardware som deres hobby.

Jeg tænker en lille computerklub med dette indlæg, her i Aalborg. Der er centreret omkring computere fra 90'erne.
(med det mener jeg at alt efter 1999 ikke har interesse for klubben)
Smid lige et lille svar, hvis i kender nogen der går med samme interesse som jeg.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

cybermind Udgivet: 02-06-2015 15:54
Jeg bor her
Medlem siden: 25-06-2009
Fra: 9800 Hjørring
Re: Har brug for hjælp til ikke relateret amiga stuff
JEG ELSKER AMIGA!!!! Men også gamle PC'er Jeg drømmer om at få en 286, 386, 486, 5x86 og tidlige Pentium JEG ELSKER STADIG AMIGA'ER OG LIGGER I FORHANDLINGER OM EN AMIGA 2000 SOM JEG HAR EN STOR SVAGHED FOR! Plus muligvis noget C64 og 128

----------------
Amiga 600, ACA620, 4GB CF Internt, 64MB CF PCMCIA.
Amiga 2000, 512KB Chipmem, 506KB Slowmem, 2MB Fastmem, ALF2 SCSI Controller, 30MB HDD.
CD32, stock.
C128, 2xC64, VIC20, SD2IEC, 1571, 2xDatasette.
New Competition Pro.

brostenen Udgivet: 02-06-2015 19:52
Jeg bor her
Selvfølgelig. Det her er jo et amiga-site.
Jeg spørger bare om der er nogen der kender andre med min hobby, da jeg har lige så stor passion for pc'ens udvikling i 90'erne. Altså fra en lille elektronisk kontor/skrivemaskine til det der i 2000 cirka er det samme som vi har i dag.
Ser selv større udvikling ved Amiga, end ved Pc.

Men... Jeg har kontaktet Dansk Datahistorisk forening, og spurgt om de kan hjælpe mig på en eller anden måde. Da det er et kapittel i computerens udvikling der er stærkt overset og vildt underdrevet i sin opfattelse.

Så... Findes der nogen her inde, der kender en eller to mennesker i Aalborg, som har samme interesse som Amiga-folket, men med PC-Hardware som fokus. Samt viden omkring systemerne. Der kunne tænkes at være sammen om at samle hardware, dokumentation og alt hvad der er centreret omkring det. Bare ikke spille spil. Det er for nemt.

Med henblik på dit ønske om en gammel 386/486, så kan du nemt kontakte mig, og jeg kan hjælpe dig med det. For du har ikke nødvendigvis brug for en regulær 486/386 maskine. Der findes andre veje som er mere fleksible og billigere.

----------------

cybermind Udgivet: 04-06-2015 10:38
Jeg bor her
Det var gas at jeg lagde så meget tryk på det med Amiga (Jeg elsker dog stadig Amiga, det er ikke gas!). Jeg må ærligt indrømme at jeg gerne vil spille på de gamle PC'er, men det er ikke udelukkende det jeg vil med dem. Jeg er meget interesseret i computer historie og kan vældig godt lide gamle maskiner.

Hvad mener du med "ikke en regulær 386/486"?

----------------
Amiga 2000, 512KB Chipmem, 506KB Slowmem, 2MB Fastmem, ALF2 SCSI Controller, 30MB HDD.
CD32, stock.
New Competition Pro.

brostenen Udgivet: 04-06-2015 18:45
Jeg bor her
Hehe
Jamen hvis vi kan starte noget op?
Sådan en forening eller noget, så den historiske udvikling ikke går tabt for evigt.

Med en ikke-regulær 386/486, mener jeg at man kan tage en SS7 platform og slå henholdsvis level1 og level2 cache fra.
Så kan man med den rigtige cpu, få en hastighed der kan være noget i retning af en hurtig 386 eller en langsom 486.

EDIT:
Prøv at checke: Vogons, da det er her alle mulige nørder der interesserer sig for retro-hardware, skriver og spørger om hjælp.
Brugere fra hele verdenen, der er meget aktive, med hardware hjælp, hjælp til fejlsøgning, diskutioner om lydkort/grafikkort, hjælp til at finde det billige hardware, hjælp til at finde frem til de ebay sælgere der snyder fra næsten hele verdenen, og meget mere. Det er næsten rent pc (enkelte ting som hardcore-refurbish af Commodore stuff), og derfor skriver jeg ikke mere pc i denne tråd, ud over det der handler om mit indledende spørgsmål. Men check nu Vogons ud. Et fedt sted, der er internationalt med brugere fra steder som sibirien, sydfrankrig, usa, england og hvilket som helst andet sted i verdenen. (har selv lige købt et Gigabyte GA-5AX fra en bruger derindefra, som er bosiddende i grækenland). Hvor han læste at det bundkort er et som har undveget mit øje på salgsannoncer, og derfor tilbød han at jeg kunne få det til 1/3 af ebay priser. Bare fordi han ikke bruger det og jeg søger det. Sååå.... Ja.

----------------

cybermind Udgivet: 06-06-2015 20:52
Jeg bor her
Jeg er frisk Jeg har desværre ikke altid lige meget overskud så jeg kan ikke trække et stort læs Jeg bruger meget tid på at programmere computer spil og jeg elsker spil, selv om jeg spiller for lidt nu om dage Min interesse for computere kommer da også fra min spil entusiasme Jeg er helt vild med computere! Jeg vil helst have en ægte 286/386/486/Pentium på max 120MHz. Muligvis også en 8086 på et tidspunkt. Jeg har flere interesser i disse maskiner, dels det tekniske og dels spillene der kan køre på disse maskiner, og operativ systemer. Apropos operativ systemer, så synes jeg Amiga er spændende Jeg kunne redde spil der var defekte på Amiga back in the days men jeg anede ikke noget om at bruge Workbench, i hvert fald ikke ret meget. Så det er spændende at lære det system også. Da jeg gik over til PC lærte jeg hurtigt at bruge DOS og rode med Config.sys/Autoexec.bat, mest af behov for at kunne køre mine spil, IGEN SPIL Jeg er frisk

----------------
CD32, stock.
New Competition Pro.

Trez Udgivet: 06-06-2015 23:52
Webmaster
Medlem siden: 11-03-2003
Fra: Midt i mørket
Jeg har en PS/1, som jeg ikke nænner at smide ud. Den er så lille og sød - næsten en IBM-iMac :)

----------------
Tjek også www.geekculture.dk

brostenen Udgivet: 07-06-2015 11:14
Jeg bor her
Jeps. Alle computere i 90'erne var noget særligt.
Specielt mellem 1990 og 1995.
Der så de alle sammen ret så seje ud.
Og sikke valgmuligheder vi havde den gang. :P

----------------

CBMFreak Udgivet: 10-06-2015 12:35
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Jeg er både retro PC og retro Amiga nørd.

Jeg har en del gammelt hardware... Har også en del P4 maskiner (dog vil mange ikke betragte disse som retro).

Jeg har en gammel XT et sted (8086), samt lidt 386, 486, Pentium MMX og Pentum II.

Samt en masse gammelt ram, gamle PCI og ISA kort og meget andet.

Jeg er nordjyde :)

Men har dog ikke megen tid i det daglige.

brostenen Udgivet: 11-06-2015 12:55
Jeg bor her
True that, at P4 ikke er sådan rigtig retro. Men mon ikke det kommer, når vi runder 2020?
Jeg mener. At dem der er vokset op med det, er blevet voksne og har etableret sig, og derefter har brug for en hobby der har med teknik og barndom/ungdommen at gøre.

Men er du tilfældigvis fra Aalborg, så tror jeg at jeg vil begynde at indkalde til et indledende klubmøde. (hvis du er frisk på det)

----------------

(1) 2 »
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.