Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
25 bruger(e) er online (21 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 1
Gæster: 24
DetFedeSvin, mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    Hyggesnak
         C64 på Amiga

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 CrazyCatman Udgivet: 17-11-2016 15:55
Kigger bare forbi
Medlem siden: 24-05-2016
Fra: Ama'r
C64 på Amiga
OK... her er så et lille spørgsmål som jeg håber at der er nogen der måske kan give mig en hånd med hvad idéer angår.

Jeg er med i en lille challenge på VGG (VideoGameGeek) hvor vi skal have spillet (enten fuldført spil eller spillet i 5+ timer) på alle 116 platforme registreret.

Lige nu er vi på 36/116, hvor jeg har sørget for at få Amiga på listen.

Nu overvejer jeg jo så om ikke jeg skal have krydset C64 af: Jeg har nemlig en C64 emulator diskette til Amiga, og det kunne jo ikke være dårligt at bruge den til dette formål (emulatore er nemlig tilladt).

Nu er problemet blot at jeg jo kun har emulatoren - jeg har intet grej (f.eks. båndstation, floppy-drev) - for slet ikke at sige software (med undtagelse af et systemhalløj som jeg ikke kan huske hvad det er). Er der noget man kan gøre? På ZX spectrum kunne man jo programmere spil ud fra bladartikler - og det tænker jeg at man måske også kunne på C64...?
Men det har jeg jo ikke prøvet før.

Nu kommer spørgsmålet:
Forestil jer et bart C64 - ingen software andet end OS: Kan jeg via det lave et spil ud fra en public opskrift, og derefter spille det?
Eller skal jeg have yderligere software?

Er der et sted med C64 spil der kan dumpes på en 3.5" diskette, som kan bruges i f.eks. ekstern diskettestation fra min Amiga, direkte ind i C64-emulatoren?

Hvis man nu skulle være så heldig at låne et C64 bånd eller diskette: Kan man så tilslutte den til en Amiga 500 og køre dette C64 spil i emualtoren?

Er der mon nogen her der har erfaring med C64 emulatorer til Amiga?

Jeg håber at der er nogen der kan hjælpe :)

----------------
Amiga 500 Rev 3, KS 1.2, 2 MB
Amiga 500 Rev 5, KS 1.3, 1 MB
Amiga 500 Rev 8A.1, KS 3.1 (opr 1.3), 1 MB
Amiga B2000, KS 3.1 (opr. 1.2), 6,5 MB

CBMFreak Udgivet: 19-11-2016 10:33
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Re: C64 på Amiga
Med en cbm 1541 og det rette kabel skulle du kunne læse c64 disketter på amigaen. Men det kræver også at man får noget software på maskinen.

Hvis i havde en nem måde at gøre det på så ville i sikkert bare hente en masse d64 filer til emulatoren.

Jeg ville nok vælge løsningen med at kode et simpelt spil og så spille det.

10 rnd (-1)
20 x = 1 + int ( rnd (0) *100 )
30 cls
40 print "gaet tal mellem 1 og 100"
50 print "dit gaet?"
60 input y
70 if x=y then print "du vandt"
80 if x>y then print "tallet er for lavt"
90 if x<y then print "tallet er for hoejt"
100 if not x=y then goto 50
 CrazyCatman Udgivet: 25-11-2016 13:12
Kigger bare forbi
Medlem siden: 24-05-2016
Fra: Ama'r
Så teoretisk så med en 1541 og et kabel der passer i... diskette-interfacet(?) på Amigaen så ville jeg kunne få det til at fungere?

Jeg har nemlig en diskette med C64 Emulator (dog ved jeg ikke hvilken en det er), som jeg har haft startet op og får fin blå skærm med C64's CLI.

Fem timer med gæt et tal spil er meget lang tid... Men kunne sikkert være sjovt at prøve: Jeg har ikke før lavet noget kodning til hverken Commodore eller Amiga - end ikke til Spectrum, som min far lavede nogle småting til for mange år siden.

Jeg har været om the fence til helligbrøde: Nemlig at skaffe mig en Atari for afvækslingens skyld... men... det ville jo være lige som at skulle til at køre på en Suzuki!

----------------
Amiga 500 Rev 3, KS 1.2, 2 MB
Amiga 500 Rev 5, KS 1.3, 1 MB
Amiga 500 Rev 8A.1, KS 3.1 (opr 1.3), 1 MB
Amiga B2000, KS 3.1 (opr. 1.2), 6,5 MB

copyright_inc Udgivet: 25-11-2016 14:04
Jeg bor her
Medlem siden: 16-07-2004
Fra: viby j (aahus)
her skulle være en løsnig tilat tilslutte en 1541 til amiga
ved dog ikke hvor godt det virker men prøv det

http://sta.c64.org/easy1541.html

http://www.vesalia.de/e_amiga1541kabel.htm

----------------
Conclusion:Will Paula meet the blitter of her dreams? Will Akiko ever get together with Fat Agnus? And what is the mysterious PCMCIA Corporation planning in their corporate headquarters at 68030 DMA Drive? Tune in next week.
FTP pm for adgang

Mufasa Udgivet: 26-11-2016 21:49
Jeg bor her
Medlem siden: 03-03-2004
Fra: Herning, Midt-Jylland
Citat:
På ZX spectrum kunne man jo programmere spil ud fra bladartikler - og det tænker jeg at man måske også kunne på C64...?

Ja selvfølgelig kan man det

Citat:
Nu kommer spørgsmålet: Forestil jer et bart C64 - ingen software andet end OS: Kan jeg via det lave et spil ud fra en public opskrift, og derefter spille det?

Igen: Ja selvfølgelig kan man det

Citat:
Eller skal jeg have yderligere software?

Ikke såvidt jeg ved. Hvor godt den kode du skriver i en emuleret c64 virker, kommer 110% an på hvor godt c64'eren er emuleret.

----------------
Er blevet en ejer af et SAM460ex Moderboard med AmigaOS 4.1

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.