Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
16 bruger(e) er online (9 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 16
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Ramiga Z7 Busboard

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 posca Udgivet: 09-12-2016 23:26
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 26-04-2003
Fra: 5871
Ramiga Z7 Busboard
Ohøj.

Jeg kom til at købe endnu en A1200T her den anden dag og tilfældigvis sad der et Ramiga Z7 kort i den. Så vidt jeg kan forstå så kan amigaen kun udnytte ISA portene via et bridgeboard, eller.. ?

Er der nogen der har erfaring med sådan noget ? Er det værd at rode med, jeg kan se at bridgeboards ikke er helt billige, så en løsning med bridgeboard+netkort vs. et x-suft kan nok næppe betale sig, men kan man kombinere bridgeboardet med noget andet spændende som f.eks grafikkort ?

----------------
~{ pSa }~
A4000/030 | A1230T | A1230T | A2000

Rachael Udgivet: 19-12-2016 13:35
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 28-08-2003
Fra:
Re: Ramiga Z7 Busboard
Eneste du kan bruge fra amiga siden samme med bridgeboard er netværk, se emunet fra aminet.
Leget lidt med det med et par c2088 bridgeboard kort i mine 3000 maskiner, men var sløvt.
Men du har en 1200 brug da et pcmcia netkort , ville da være tosset at inveserer i et zorro netkort til sådan en maskine, nå nu du kan nøjest med at finde et kompatiblet pcmcia kort, Istedet for at betale tossede månepriser for gamle amigahardward.

----------------
Gopher://telefisk.org/

posca Udgivet: 20-12-2016 11:07
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 26-04-2003
Fra: 5871
Re: Ramiga Z7 Busboard
Ok, takker.

Det med bridgeboardet var nu også mere hvis jeg skulle være så heldig at finde et "gratis" et sted :) Men så mangler jeg selvfølgeligt stadigvæk et ISA kort.

Ideen var egenligt også bare at maskinen skulle sælges, men man skal jo lige rode lidt med det når der kommer noget nyt og eksotisk hardware ind af døren :)

----------------
~{ pSa }~
A4000/030 | A1230T | A1230T | A2000

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.