Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
10 bruger(e) er online (9 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 10
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Retro Joystick til USB PC

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 Domino4evers Udgivet: 27-12-2016 13:54
Kigger bare forbi
Medlem siden: 26-04-2015
Fra:
Retro Joystick til USB PC
Jeg har bygget en Amiga "Konsol" af en PC med FS-UAE Launcher og Arcade på en Linux Mint OS.

Jeg vil dog gerne have nogen af de gode gamle joysticks sat til, ved I hvor jeg evt kan få fat i sådan en, og hvordan jeg kan få sat den til USB?
 copyright_inc Udgivet: 27-12-2016 18:14
Jeg bor her
Medlem siden: 16-07-2004
Fra: viby j (aahus)
Re: Retro Joystick til USB PC
det nærmeste jeg kan finde af en løsning er dette her

http://amigakit.leamancomputing.com/c ... cPath=52&products_id=1185

ellers tjek ebay.com

http://www.ebay.com/itm/RetroFun-Conn ... t%3D3%26sd%3D322262012555

----------------
Conclusion:Will Paula meet the blitter of her dreams? Will Akiko ever get together with Fat Agnus? And what is the mysterious PCMCIA Corporation planning in their corporate headquarters at 68030 DMA Drive? Tune in next week.
FTP pm for adgang

CBMFreak Udgivet: 02-01-2017 11:05
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Hvis du er frisk på selv at lodde er det nemt fx at lodde et eller to stik på et USB joystick/gamepad eller et gammelt joystick/gamepad hvor du har en adaptor til USB.

Har selv en gammel playstation 1 digital controller (uden analoge sticks), som jeg puttede i en plastkasse sammen med et par DB9 stik, nogle ledninger og et par sving med loddekolben.

Den bruger jeg nu til at bruge gamle Amiga joysticks på pc via psx til USB adaptor.

Ulempen er dog at windows ser det som ET joystick.

Keyrah kan også klare det job, der vil signalerne fra de gamle amiga joysticks dog blive sendt som tastatur koder (USB HID tastatur) hvor de med den anden løsning sendes som joystick kommandoer (USB HID joystick).

Hvad der er bedst kan afhænge af den software man vil bruge. Generelt tænker jeg at USB joystick kommandoer fungerer mest optimalt i forhold til Winuae.

Til moderne spil er det oftests tastatur kommandoer der fungerer bedst.

Skal jeg have mange Amiga joysticks koblet til så bruger jeg også mit Amiga USB tastatur (bygget med en keyrah bl.a.), da der er nogle af de gamle amiga spil hvor du kan have op til 4 joysticks koblet til på samme tid.

Den USB adaptor der linkes til, antager jeg vil oversætte amiga joystick signalerne til joystick kommandoer (USB HID joystick).

jeg kan også nævne at der findes USB udgaver af de gamle Amiga joysticks, mest kendt er nok Speedlinks competition pro USB

Der er også software der lader dig oversætte mellem tastatur koder og joystick koder,

Du kan fx med vjoy lave en række virtuelle joysticks som kan få deres input fra tastatur koder og/eller et eller flere joysticks. Ret nyttigt for mig fx, da det lader mig splitte et "stort" joystick ud i to mindre.

Mener dog også at winuae er ret fleksibel hvad angår konfiguration af joystick input.
 demolition Udgivet: 02-01-2017 11:37
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 16-09-2013
Fra:
Hvis du er frisk på at lodde lidt, så er det ret nemt at bygge et interface baseret på f.eks. Arduino Pro Micro:
http://www.ebay.com/itm/Leonardo-Pro- ... no-Pro-Mini-/262679856343

Du skal bruge dette board, et DB9 hanstik stik samt lidt ledninger og noget software til at smide ind i mikrocontrolleren, og så evt. en kasse til at bygge det ind i.

Jeg har selv bygget sådan et interface og kan sende dig softwaren så du blot skal flashe det. Den præsenterer sig som et USB HID joystick og kræver derfor ingen ekstra drivere under hverken Windows eller Linux. Jeg har brugt den med WinUAE og der fungerer det upåklageligt.
 qbas_dk Udgivet: 05-01-2017 21:04
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 10-08-2004
Fra: Djursland Grenå
Ellers er denne her Nice. Den kan tage to på ene gang
http://www.stoneagegamer.com/atari-to-usb-adapter.html
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.