Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
21 bruger(e) er online (14 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 21
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Rep. af Plus4

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 Marsboeren Udgivet: 29-05-2017 15:02
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 25-11-2009
Fra: Uvelse
Rep. af Plus4
Hej

Jeg fik for nogen tid siden foræret en gammel Commodore Plus4 i pæn stand - bortset fra at den altså ikke viser noget billede, når den tændes. Jeg kan måle, at der er strøm på flere punkter på motherboardet og har testet med flere PSUer, lige som banale ting som sikringer er testet.

Nu er det ikke lige en monsterprioritet at få den til at virke, men det kunne nu være sjovt alligevel - til samlingen i ved Så jeg vil høre, om nogen har en ide om hvor man evt. kan få repareret sådan en fyr.

Hilsen
Jesper
 tannic Udgivet: 30-05-2017 20:47
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 14-04-2012
Fra: Bornholm
Re: Rep. af Plus4
Hej.

Er der nogle af ic kredsene der bliver varme?
Jeg havde engang en defekt ram-klods på en c64 (mener jeg) som var stået af. Jeg skiftede den, og den kørte videre som ny.
 Marsboeren Udgivet: 30-05-2017 21:11
Kan ikke holde sig væk
Hej

Mjah - jeg har ikke kørt den i længere tid ad gangen, men der kommer ikke umiddelbart blå røg op eller den karakteristiske brankede duft af varmt metal

Jeg kan ikke teste det lige nu, da den er udlånt til en lille udstilling med gammelt Commodore grej, som en lokal computerforretning har sat op. Indehaveren er lige som jeg lidt nørdet med de gamle ting og får efter sigende en del forespørgsler fra nysgerrige kunder.... og ja, han har haft Amigaer i sin ungdom, selv om det nu er tilbehør til Apple grej og PC grej, som han forhandler. I al fald skaber de udstillede ting lidt atmosfære som kontrast til alle de 'kliniske kedelige moderne' computere og skærme. Vi hyggesnakker en del, og jeg har naturligvis opdateret ham på udviklingen i Amigaverdenen!

Hilsen
Jesper
 demolition Udgivet: 08-06-2017 19:19
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 16-09-2013
Fra:
En død plus/4 vil ofte være pga. enten TED eller PLA. PLA kan erstattes med SuperPLA v3 fra icomp.de, men TED er svær at skaffe.

Jeg har en SuperPLA v3 liggende så hvis du bor i hovedstadsområdet skal du være velkommen til at komme forbi med maskinen og så kan vi hurtigt finde ud af om en ny PLA løser problemet inden du bruger penge på en.

Det forudsætter at den sidder i sokkel, men de plus/4 maskiner jeg har haft fat i har haft det meste i sokler inkl. PLA. PLAen hedder U19.
 Marsboeren Udgivet: 16-06-2017 10:26
Kan ikke holde sig væk
Hej

Tak for tilbuddet. Det kan være jeg henvender mig lidt senere, da jeg rent faktisk bor i Nordsjælland og således har hovedstadsområdet inden for rimelig rækkevidde. Lige nu er den som sagt udstillet. Men det bliver den jo ikke ved med at være.

Hilsen
jesper
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.