Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
28 bruger(e) er online (19 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 28
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    Hjælp Med AmigaOS/Programmer
         Skrive ADF filer?

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 brostenen Udgivet: 27-01-2018 02:27
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Skrive ADF filer?
Jeg er i gang med at teste skrivning af ADF filer til disketter, og til det formål har jeg fundet et par ADF filer.

Jeg har prøvet følgende programmer:
- ADF-Blitzer
- ADF2Disk
- TransADF

Men nogle ADF filer giver mig lidt hovedpine. Når jeg har skrevet til disketter, bliver disketten til en NDOS disk.
Hvis jeg prøver at boote maskinen med disketten i drevet, siger den så at det ikke er en dos diskette.

Er der nogen her, som ved hvad der går galt?

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

qbas_dk Udgivet: 28-01-2018 20:57
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 10-08-2004
Fra: Djursland Grenå
Re: Skrive ADF filer?
Pas tror det er ca 5-8 år siden jeg sidst prøvet at lege med det. Mener jeg brugte adf2disk den gang. Men Det kan jo godt være en dårlig adf file. Har læst et sted at der er nogle adf filer der ikke kan lig at blive udpakket på pc'en.
 brostenen Udgivet: 28-01-2018 22:44
Jeg bor her
Jeg fik problemet løst..... Lang forklaring kort, så var det drevet som havde dødskramper.

Lange forklaring.
Jeg søgte også hjælp på amiga.org og jeg fik kørt alle muligheder igennem. Som sagt så døde drevet. I lang tid har det kørt så som så, lidt issues men ikke det store. Så jeg troede det bare var maskinen lidt ustabil.

Da jeg kun har et enkelt drev, så blev jeg nødt til at pille det ud af den eksterne boks, og så modeficere den. Jeg kan nemlig altid lave det til et eksternt gotek, eller modeficere et PC drev til et amiga drev.

Det jeg nu benytter, har også lidt issues, hvor pindene i fronten som skal detecte disk samt skrivebeskyttelse, hænger en lille smule. Det er trods alt gammelt hardware, så det handler nu egentlig bare om at finde et nyt DF0.

Men som sagt. Så fungerer læse/skrive på DF0 igen og jeg er meget tilfreds med det som sådan.

----------------

demolition Udgivet: 07-02-2018 17:23
Lidt af en hjemmedreng
Medlem siden: 16-09-2013
Fra:
Mht. det eksterne drev så benytter de ofte umodificerede PC drev. Det interne drev skal naturligvis være modificeret til Amiga/Shugart for at fungere korrekt, medmindre det er en Escom A1200 da de ofte har modifikationen på bundkortet (det var nok billigere end at købe specielle drev).
 brostenen Udgivet: 11-02-2018 20:47
Jeg bor her
Sjovt du snakker om convertere, jeg har to styk på vej fra grækenland. Jeg købte for at have til fremtiden, men også til at se om de kan benyttes i ekstern drev.

----------------

CBMFreak Udgivet: 22-02-2018 11:44
Jeg bor her
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
jeg skal prøve at grave navnet frem på det stykke amiga software jeg plejer at bruge på en Amiga 500 til at skrive ADF filer ud til en fysisk diskette, der ligger vist en del af den slags software på aminet
 brostenen Udgivet: 22-02-2018 23:35
Jeg bor her
Jeg har modtaget de to kabler, og er blevet testet i over en uges tid. De fungerer perfekt, og converterer et PC-HD drev til et Amiga-DD drev. Eneste lille ting, er at drevet ikke stopper med at spinde, lige så hurtigt som standard. Her vil jeg gætte på at det handler mere om selve drevet og ikke kablet. Uden helt at vide om det er sandt. Skal begynde og teste med forskellige drev nu.

Anyway...
Med henblik på at skrive selve filerne, benytter jeg to forskellige programmer. Det ene hedder ADF2DISK og det andet er ADF-Blitzer. Jeg har også TransDisk/TransADF eller hvad det nu hedder.

Der er satme meget jeg skal lære igen hvad Amiga angår. Jeg er bare glad for at have adgang til denne platform igen.

----------------

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.