Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
17 bruger(e) er online (15 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 17
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Nogen der kender denne interne 500/2000 scandoubler?

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 brostenen Udgivet: 22-06-2018 17:59
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Nogen der kender denne interne 500/2000 scandoubler?
Hej alle.
Som titlen siger, så er jeg interesseret i om der er nogen der kender denne interne scandoubler til Amiga 500 og 2000. Da de stadig kan købes som ny, så har jeg investeret i sådan en.

http://irixlabs.com/scanplusecs

Hvis der er nogen som kender den, hvad mener folk om produktet? Det er måske lidt overkill at købe og så spørge, men da scandoublere er eftertragtet, har jeg taget springet og købt en. Indevision ECS bliver jo ikke produceret længere, og alle er solgt. Den største ulempe er at den ikke kan monteres i en a604n Amiga-600 ramudvidelse, men jeg må klare mig med at montere den i min Amiga500. Men det er jo bedre end ingen scandoubler når jeg tænker på det.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

demolition Udgivet: 28-06-2018 12:06
Lidt af en hjemmedreng
Medlem siden: 16-09-2013
Fra:
Re: Nogen der kender denne interne 500/2000 scandoubler?
Jeg kender ikke produktet, men umiddelbart ser den fornuftig ud. Jeg ved at I. Comp arbejder på en ny version af Indivision ECS. Hvornår den kommer ved jeg ikke, og jeg kender heller ikke specs på den, men indtil da så er der ikke så mange alternativer at vælge imellem hvis man vil have en intern scandoubler.
Jeg bruger selv en Open Source Scan Converter som giver et rigtigt flot resultat. Den er ikke billig, men til gengæld er den ekstern og kan derfor bruges til alle mine Amigaer (og flere andre som f.eks. Atari/TI-99 m.fl.).
 brostenen Udgivet: 29-06-2018 18:01
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Re: Nogen der kender denne interne 500/2000 scandoubler?
Så er den modtaget og jeg har testet den ud. Den er faktisk ret awesomme. Mindre lag end et fladskærms tv, og det føles som om der ikke er noget overhovedet på den VGA fladskærm jeg benytter. Speaking of....

Scandoublerens signal er 50hz, så man skal sørge for at ens skærm kan synche til 50. Det er ikke noget problem på CRT skærme, men det er ikke alle fladskærme der kan. F.eks. så har jeg en 17 tommer Samsung, 17 tommer IBM og så en 21 tommer IBM. Kun min 21 tommer kan synche til 50. Men viser lodrette streger. Dette kan jeg så eliminere med en 4-way skærmsplitter, der sælges på eBay som en projektor 4-way 150mhz monitor splitter. De koster et sted mellem 25 og 50 kroner med forsendelse fra kina, og kræver 5volt.

Men billedet er total stabilt, og der er smooth scrolling, selv på en LCD/TFT skærm. På mit fladskærmstv, så hakker introteksten på pinball dreams. Det er den der kører oppe fra og ned, som en rulletekst. Og selve banerne i pinball dreams scroller 100% smooth op og ned med denne scandoubler. Nettet i bane 4 (horror level/gravestone-something) laver ikke interferens på min 21 tommer IBM, men ser ud af lort på tv'et. Der flimrer nettet nemlig. Lidt i stil med stroboskob lys. Som sidste gode ting, så er der luft nok, til at topshield kan genmonteres, dog med det lille minus, at man skal fjerne lidt materiale fra topskjoldet, da scandoubleren rager lidt ud over Zorro-slottet. Det giver jo også mulighed for at montere nogle heatsinks, hvis man er til det. "Kraven" der normalt monteres lige over Zorrro-slottet, kan også monteres igen, da der er luft under scandoubleren.

Hvis man har den rigtige skærm, og kun skal bruge en scandoubler til en Amiga500 eller en Amiga2000. Så er denne her rigtig god. Den er lidt billigere end IndevisionECS, som kun kan findes second hand til omkring 135 euro. Jeg købte min gennem amedia-computer i Frankrig til 99.90 Euro.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.