Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
28 bruger(e) er online (17 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 28
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Så er der nye interne a500 disk-drev til salg.

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 brostenen Udgivet: 31-08-2018 10:15
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Så er der nye interne a500 disk-drev til salg.
På "Amigashop.EU" har de igen fået nye interne Amiga500 drev på lager. Det er godt nok PC-Drev som er modeficeret. Men de skulle vare lavet ud af ubrugte PC-Drev. Jeg fik en mail fra dem i nat, omkring 11, om at de nu er på lager igen. Så jeg skyndte mig at bestille et enkelt, før jeg ville melde ud. Man skal jo ikke være grådig, så jeg tænkte at det var fint og bestille et styk, før jeg lod rygtet svirre.

https://amigastore.eu/en/476-internal- ... -drive-for-amiga-500.html

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

sorenladegaard Udgivet: 06-09-2018 12:11
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 29-03-2003
Fra: Holstebro
Re: Så er der nye interne a500 disk-drev til salg.
Tak for info!

Der står "refurbished by Amigastore.eu". Så jeg tænker, at det er brugte drev, som de har modificeret og sat i stand.

Men derfor er det stadig et fint produkt.
 brostenen Udgivet: 11-10-2018 13:58
Jeg bor her
Okay.... Lidt updates.

Jeg hoppede på limpinden, bare for at se hvad det gik ud på. Og jeg har såen en meh' oplevelse ved det hele.

Jeg modtog et drev sådan et godt stykke tid efter jeg havde bestilt. Det var omkring den gang jeg oprettede denne tråd. Jeg modtog drevet i defekt stand, og i samarbejde med dem, så fandt vi ud af at det må have været posten som har fucket. Jeg havde mine tvivl, da det oprindelige garanti klistermærke havde været taget af. Det så krøllet ud. Men jeg lod tvivlen komme dem til gode.

Igennem hele mail-kæden, kom de frem til at jeg også havde de forkerte standoff's til en Amiga500. Hvorfor fandt jeg ikke ud af. De lovede at sende et nyt drev, efter jeg havde dokumenteret det i hoved og røv med billeder og mega mange forklaringer på hvordan jeg havde monteret drevet. Med andre ord, så følte jeg at de behandlede mig som en noob, hvis viden om komputere, var noget der skulle snakkes ned til.

Så hørte jeg ikke noget i et par ugers tid. Og jeg måtte tage kontakten op igen. Jeg spurgte dem kort, om de havde glemt mig. Så fik jeg at vide at de havde overdraget sagen til deres eksterne mekaniker firma, som moddede dem for shoppen. Og de nok skulle sende et nyt og et par spacers oven i hatten.

I går modtog jeg så endelig mit erstatnings drev, og jeg er rigtig nok lidt skuffet over dem. For det første, så er det ikke moddet ordentligt. Det loader software hvis man har diskette i drevet, når man tænder maskinen. Men loader ikke hvis den har givet kickstart billede, og man har tændt uden diskette i drevet. Eject button er flækket og de har ikke vedlagt spacers som de lovede. What the fuck???

Anyway...
Jeg gider dem ikke læneger. Så lang tid for at få noget der viser sig ikke at leve op til hvad der blev lovet. Service man selv skal spørge ind til, midt i en erstatnings sag som er kørende. Og generelt dårligt oplevelse.

Det er Alps drev. Så jeg flyttede bare top shield fra drevet over på et PC drev der ikke er modded. Byttet selve eject knapperne rundt, og benytter nu et mod-kabel der giver alle funktioner med et PC drev. Men jeg vil ikke anbefale at man køber et drev fra dem. Har selv testet det af personligt nu, og er ikke begejstret overhovedet. Måske man bare skal holde sig til nye produkter ved dem, og så håbe på at det ikke går i stykker. Med mindre man kan holde ud til at vente på lang tids reklamations og garanti service. For den stinker. At de så samarbejder med et dårligt firma der laver mod's for dem, er jo så noget de burde overveje at gøre anderledes.

Eject knappen har bare fået sig en gang superlim, så er den løst. Og nu kan min 500'er igen.

----------------

TaunusAnden Udgivet: 12-10-2018 19:44
Jeg bor her
Medlem siden: 02-09-2006
Fra: Møldrup
Sørgelig oplevelse, for et firma der ellers har et godt omdømme :/
Jeg har ikke oplevet noget skidt, den ene gang jeg har bestilt ved dem. Men det har selvfølgelig også været nye sager.

----------------
A1200, 4Gb CF, Blizzard 1230mkIV 50Mhz +16Mb, Kick3.1, Indivision AGA 1200 MK2cr.
A600, 2Mb chip, Kick3.1, 1Gb CF-IDE, Gotek.
CD32 - stock - Kun til leg

CBMFreak Udgivet: 13-10-2018 20:26
Jeg bor her
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Enig

Jeg har også selv bestilt fra dem et par gange men med nye ting og det har altid været ok

Men det lyder som om man ikke skal købe
Refurbished fra dem
 brostenen Udgivet: 16-10-2018 11:55
Jeg bor her
Jeg køber ikke refurbished ved dem igen. Men deres reklamation/garanti service har givet dem en alvorlig skramme i lakken for mit vedkommende. Så hvis jeg køber ved dem igen, så håber jeg at tingene ikke går i stykker. Jeg gider nemlig ikke rykke dem og gøre dem opmærksom på at de skal gøre deres arbejde igen.

----------------

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.