Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
29 bruger(e) er online (19 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 29
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         AmigaOS 3.1.4 frigivet

« 1 (2)
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 CBMFreak Udgivet: 10-10-2018 09:10
Jeg bor her
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Re: AmigaOS 3.1.4 frigivet
jeg er også selv i tvivl...

og hvad hvis man får fat i andre amiga modeller senere?

og hvor længe kan vi købe 3.1.4?
 brostenen Udgivet: 11-10-2018 13:39
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Der er en installations video fra Gurumeditation på youtube. Der bliver benyttet en næsten stock 1200 til det.

Man får en opdateret kickrom med, i form af et par filer, som man kan putte i acceleratorens maprom funktion, eller loade fra andet. Man kan også brænde sine egne rom chips med de filer.

Så man skal først vælge den rigtige pakke ved købet, og så have en måde at loade den rigtige kickrom som følger med i pakken.

Da det er software og man køber en digital download, så tror jeg man kan købe det i lang tid frem. Det er så vidt jeg ved, ikke forurenet med online aktivering (aka Microsoft måden), og derfor har de vel heller ikke nogen central server som skal kontaktes.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

qbas_dk Udgivet: 28-10-2018 21:30
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 10-08-2004
Fra: Djursland Grenå
Er der nogle her inde der kan brænde eprom kickstart af de nye 3.14 kickstart til A1200 og hvad villde det ca løbe op i at gøre. Ellers kunne jeg også bare loade den op i map rommen så de viser i videoen.Citat:

brostenen skrev:
Der er en installations video fra Gurumeditation på youtube. Der bliver benyttet en næsten stock 1200 til det.<br /><br />Man får en opdateret kickrom med, i form af et par filer, som man kan putte i acceleratorens maprom funktion, eller loade fra andet. Man kan også brænde sine egne rom chips med de filer.<br /><br />Så man skal først vælge den rigtige pakke ved købet, og så have en måde at loade den rigtige kickrom som følger med i pakken.<br /><br />Da det er software og man køber en digital download, så tror jeg man kan købe det i lang tid frem. Det er så vidt jeg ved, ikke forurenet med online aktivering (aka Microsoft måden), og derfor har de vel heller ikke nogen central server som skal kontaktes.
 brostenen Udgivet: 28-10-2018 21:34
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Jeg tror det nemmeste er at benytte maprom funktionen på den accelerator man har, men på en standard Amiga, er der simpelthen for lidt ram. Her vil jeg mene at et par hjemmebrændte eproms er den bedste fremgangsmåde. Så vidt jeg kan læse, får man filerne med i købet af workbench.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

qbas_dk Udgivet: 29-10-2018 16:35
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 10-08-2004
Fra: Djursland Grenå
Det ved jeg godt. For har købt et a1200 sæt. Var bare nysgerrig på hvor meget det ville koste mig så få dem lavet som kickstart roms
« 1 (2)
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.