Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
31 bruger(e) er online (21 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 31
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Kickrom socket relocator. Findes det?

(1) 2 »
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 brostenen Udgivet: 25-10-2018 20:14
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Kickrom socket relocator. Findes det?
Jeg er i gange med at teste TF-530 acceleratoren af, og vil gerne benytte den dual kickstart rom jeg har, med cloanto licens. Men jeg er løbet ind i et lille problem.

For at have Amiga500 kabinettet lukket, skal jeg benytte en 90 graders CPU relocator. Hvis jeg benytter relocatoren, er der ikke plads til at montere kickstart switchen. Relocatoren rager lige nogle millimeter ind over kickrom chippen, på dens øverste venstre hjørne. Hvis jeg monterer en almindelig kickrom chip, er der masser af plads.

Jeg har kigget lidt rundt på en google søgning af kickstart switchere, og set at der findes nogle som har fladkabel og herved gør kickrom chippene fri fra relocatoren. Så jeg søger efter sådan en kickrom switch, med fladkabel, som har manuel selector. Så kan jeg sætte den til chip nummer et, og så benytte min 1.3/3.1 switcher i soklen.

Men hvor køber jeg sådan en henne? Jeg kan ikke finde noget på eBay eller DBA. Bare min dual-kickrom kan flyttes et par millimeter eller tre til højre og det samme ned mod tastaturet, så er jeg tilfreds.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

copyright_inc Udgivet: 26-10-2018 21:43
Jeg bor her
Medlem siden: 16-07-2004
Fra: viby j (aahus)
Re: Kickrom socket relocator. Findes det?
hvis jeg var dig ville jeg kikke efter et stk flad kabel + 2 idc ic sokler og så lave et lille forlænger kable som den simpleste løsning

https://elektronik-lavpris.dk/p88229/k ... -connector-20-pole-762mm/

evt et lille print i den ene ende

----------------
Conclusion:Will Paula meet the blitter of her dreams? Will Akiko ever get together with Fat Agnus? And what is the mysterious PCMCIA Corporation planning in their corporate headquarters at 68030 DMA Drive? Tune in next week.
FTP pm for adgang

brostenen Udgivet: 27-10-2018 00:08
Jeg bor her
Cool... Jeg er også blevet foreslået dette på Amibay forum, hvor jeg har stillet spørgsmålet. Den du linker til er han stikket. Så findes der et tilsvarende i hun-stik udgave, eller rettere i sokkel-udgave?

----------------

Rachael Udgivet: 27-10-2018 14:42
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 28-08-2003
Fra:
men hvorfor ? du har et acc kort og kickstart kan relocates, og alene ud fra hastigheds aspekt vil man alt load kickstart ind i fastram, fordi der kun er 16bit bred access til den på 500/2000 systemerne.

----------------
Gopher://telefisk.org/

brostenen Udgivet: 27-10-2018 23:40
Jeg bor her
Det ville også være nemmest og mest bekvemt, hvis jeg havde mere ram i maskinen. Acceleratoren har 2mb Fastram, og så har jeg en 2mb trapdoor, hvor 512kb bliver brugt til Chip. Altså 1mb Chip, 2mb Fast og 1.5mb Slow. Hertil skal det tillæges, at jeg ønsker et setup, hvor jeg manuelt kan skifte mellem kick 1.3 og kick 3.1 via en kontakt som i 80'erne. Det er det jeg kendte den gang, og det er sådan jeg bedst kan lide at benytte en Amiga500. Så jeg skal nok til at bygge en fysisk sokkel relocator til den kickrom switcher jeg har fået købt. Det er sådan en som er i linket herunder.

https://sordan.ie/product/550/dual-dou ... ga-500-600-2000-switcher/

----------------

Rachael Udgivet: 28-10-2018 12:40
Kan ikke holde sig væk
Medlem siden: 28-08-2003
Fra:
med kun 2mb ram kan du vel knapt køre whdloader som der vel skal til for at fixes spil så de virker med acc kortet ?

----------------
Gopher://telefisk.org/

demolition Udgivet: 28-10-2018 14:52
Lidt af en hjemmedreng
Medlem siden: 16-09-2013
Fra:
Med samlet 4.5MB burde den kunne køre en hel del WHDLoad spil, formodentligt >90%. De fleste spil kom på 1-2 disketter, måske 3 og de burde kunne køre så længe man ikke starter dem fra en forkromet WB der stjæler en masse RAM. Man kan også smide WB helt på porten og bruge en simpel launcher der kører direkte fra CLI.

De store spil der fylder mange disketter er primært adventurespil, men de har ofte deres egne harddisk-installere, så der behøver man ikke WHDLoad.
 copyright_inc Udgivet: 28-10-2018 15:44
Jeg bor her
Medlem siden: 16-07-2004
Fra: viby j (aahus)
kunne ikke lige finde en på den side jeg linkede til dsv men mon ikke der kan findes en tjek ebay måske der

----------------
Conclusion:Will Paula meet the blitter of her dreams? Will Akiko ever get together with Fat Agnus? And what is the mysterious PCMCIA Corporation planning in their corporate headquarters at 68030 DMA Drive? Tune in next week.
FTP pm for adgang

brostenen Udgivet: 28-10-2018 21:18
Jeg bor her
Hmmm... Tjooo... Min plan er at køre diverse små spil som jeg kender, fra den gang jeg var "ung, sprød og smuk" (nu er jeg slatten med gråt skæg). De fleste spil jeg benytter, køre upåklageligt fra diskette på dette setup, men de kræver altså kick 1.3. Jeg har benyttet et mod-kabel som gør at jeg kan benytte hvilken som helt PC drev i min Amiga. Det giver 100% disk change signal og drive ready signal. Og med det arsenal af disketter jeg ligger inde med, er der ikke brug for WHD Loader. På nuværende tidspunkt, benytter jeg et ALPS drev i begge minde 500'er og begge har mod kablet. Hvis nogen har interesse, kan jeg smide et lille link.

----------------

brostenen Udgivet: 31-10-2018 12:08
Jeg bor her
Nu har jeg bestilt delene til at lave op til 5 kickstart relocators. Jeg ved ikke hvornår jeg kan have dem færdigt, men hvis der er nogen som er interesseret i sådan noget, så kan jeg da godt sende en prototype eller to ud til folk.

Delene er bestilt i kinamandens land, så jeg tror ikke jeg modtager delene før efter jul. Så skal jeg også have bygget dem og såen. Men hvis det jeg kan mestre at lave nogle, så melder jeg lige tilbage i denne tråd.

----------------

(1) 2 »
Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.