Nyheder   Forum   Afstemninger   Nyhedsarkiv   Indsend Nyhed
  Login
Brugernavn:

Adgangskode:

Remember me
Lost Password?

Register now!
  Hoved Menu
Forsiden
Nyheder
  Indsend nyheder
  Arkiv
Forum
Weblinks
Vejledning / FAQ
Køb & Salg
  Søg
Advanced Search
  Hvem er online
16 bruger(e) er online (11 bruger(e) er i Forum)
Medlemmer: 0
Gæster: 16
mere...
amiga.dk ForumsoversigtRegistrér for at kunne indsende indlæg.
    C= Hardware
         Amiga projekter

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Bund
 Skrevet af Tråd
 CBMFreak Udgivet: 18-03-2019 14:12
Jeg bor her
Medlem siden: 21-03-2012
Fra: Nordjylland
Amiga projekter
Hej.

jeg ville lige fortælle om mine Amiga og Commodore projekter

Jeg har smidt en C64 ind i et Amiga 500 kabinet og den får selskab af en 1541

så har jeg smidt en Amiga 1200 ind i en C64 kabinet sammen med en GOTEK og et mekanisk USB keyboard (via sum USB) som bliver benyttet på Amigaen... Denne maskine kunne ikke boote fra GOTEK men det er nu løst ved at jeg udførte escom floppy fix, jeg mangler lidt detaljer endnu, før dette projekt er komplet

Min anden Amiga 1200 har jeg besluttet skal placeres i et 1541 kabinet sammen med et vindue, lys, et CF kort, en SSD (via PATA til SATA) samt 2 slimline CDROM drev (via IDE 4 way splitter og buffer) og benytte ekstern USB tastatur (via SUM USB)

jeg overvejer lidt at lave et c64 tower mod på en c64e og så bruge det tomme c64e kabinet til en pi med touchskærm + keyrah + batteripakke, det ekstra 1541 kabinet fra et sådant mod kunne så huse en pc

alternativt kunne en c64e med sx64 keyboard måske klemmes ind i en eksisterende 1541

en af de 2 amiga 1200 maskiner skal have en vampire v4 når de kan fås
 Einherje Udgivet: 18-03-2019 21:14
Ikke bange for keyboardet
Medlem siden: 14-06-2009
Fra: 2765 Smørum
Re: Amiga projekter
Ikke værst

Jeg venter selv på Vampire til min ene A1200, sammen med et special edition Apollo kabinet med medfølgende keycaps fra a1200.net.

Billeder af dit C64 build i et A500 kabinet? Jeg kan ikke helt forestille mig, hvordan du får most en 1541 ind, men det lyder fantastisk

----------------
Escom A1200 m. Blizzard 1230 Mk-III (68030@50MHz, 68882@50MHz, 16 MB RAM)

CBMFreak Udgivet: 19-03-2019 13:40
Jeg bor her
well pt er de andre projekter på planlægnings stadiet endnu...

men amiga i en c64 projektet mangler ikke meget for at være komplet mens c64 i et amiga kabinet projektet kun lige er begyndt...

jeg laver nok en opdatering mere senere på ugen, da jeg har nogle billeder allerede nu, af "amiga i c64 kabinet" projektet som er en anelse nyere end dem jeg har på min blog pt

tænker også at det bliver i denne uge at jeg skal have bygget videre på mit "c64 i amiga kabinet" projekt

her er et link til min blog

http://retrohardwareheaven.blogspot.com/

det første projekt (amiga i c64 kabinet) kom sig af at jeg ville opnå flg. :

1) pladsbesparelse (NÆSTEN samme footprint som en A600)

A600
350 × 240 × 75 mm

C64 brødkasse
404 x 216 x 75 mm -

dog er min
lidt bredere pga gotek + usb pind, men det kan lige lade sig gøre at have den til at stå der, men har da overvejet om jeg skal forsøge at få hele gotek drevet ind i maskinen

2) mulighed for at bruge mekanisk keyboard på både PC og Amiga (de deler tastaturet via en semi automatisk USB omskifter)
3) ombygge et c64 kabinet
4) at vise at en Amiga 1200 også kan være med på de moderne noder hvad angår belysning med mere

det andet (c64 i amiga kabinet) kommer sig også lidt af pladshensyn, en amiga 500 bund fylder mindre og er fladere end en brødkasse + 1541

og fordi jeg tænkte det kunne være interessant med en computer som var topløs (dog skal jeg have afskærmet PSUerne når de kommer i)

... der er ved at stå rigtig mange maskiner i det kontorhjørne efterhånden :D

...og ja..det tog mig 12 år at tage mig sammen til at gå fra at lurke på denne side, til at jeg rent faktisk oprettede en bruger herinde :D

brostenen Udgivet: 20-03-2019 13:08
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Jeg glæder mig til at se de endelige resultater. Hvor lang tid regner du med at skulle bruge på dem?

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

CBMFreak Udgivet: 20-03-2019 13:57
Jeg bor her
tja det er det man kalder et godt spørgsmål

jeg tænker at jeg snart er i mål med min amiga 1200 i c64 kabinet... men de andre? tjah det er svært at sige

det kan være jeg kigger forbi en dag når det første projekt er overstået så du kan se det i aktion

det kan også være vi kan få CF kort plus DVD til at fungere, nu når dens GOTEK drev fungerer som det skal.

Om ikke andet så kan der komme en god Amiga nørde dag ud af det
 brostenen Udgivet: 21-03-2019 01:28
Jeg bor her
Medlem siden: 22-01-2004
Fra: Aalborg
Jeg tænker at der nok skal bruges en IDE splitter af en eller anden type, og så skal du have IDE-Fix software installeret på maskinen. Med mindre du køber AmigaOS 3.1.4 for det skulle have CD-Rom drivers som standard, så vidt jeg kunne forstå på det.

----------------
I want something good to die for, to make it beautifull to live..........

Tråd | Nyeste først Foregående emne | Næste emne | Top

Registrér for at kunne indsende indlæg.